acap hilang di gua


Kawasan Acap hilang di Gua Kandu dilaporkan ada penemuan tulang betis yang tidak diketahui milik manusia atau haiwan. Anggota renjer Nazri Mat Isa 47 berkata ramai yang menyangka Acap hilang di dalam Gua Tempurung.


Kronologi Misi Pencarian Acap

Maka di situ bermula perkenalan kami dan kami di bawa ke satu tempat yang dirahsiakan yang di syaki Acap di sembunyikan di kawasan itu bersebelahan dengan trail 25KM berdekatan Gua Kandu.

. Kisah ini sempat menggemparkan seluruh rakyat Malaysia apabila dia dikatakan hilang ketika menyertai larian Gopeng Ultra Trail GUT di Gua Tempurung Perak. Seterusnya kami di temukan di lokasi kereta bawah Bukit Batu Putih. Memang tulang manusia yang ditemui di lokasi Acap hilang di Gua Kandu Gopeng selepas pemeriksaan awal dibuat Jabatan Forensik Hospital Raja Permaisuri Bainun HRPB Ipoh.

Bekas Ketua Kampung Pintu Padang Mukhtaruddin Abdul Wahid 64 yang merupakan antara sukarelawan bersama penduduk. Hamizah adalah isteri kepada Mohammad Ashraf atau lebih mesra dengan panggilan Acap yang hilang ketika menyertai larian Gopeng Ultra Trail di kawasan Gua Tempurung Gopeng 23 Mac lalu. Menurut laporan Acap yang memulakan larian dari Gua Tempurung bagi kategori 25km disedari hilang selepas mangsa tidak tiba di garisan penamat meskipun berada pada kedudukan 10 peserta.

Tulang tersebut dilaporkan tulang lama kemungkinan bukan tulang Acap atau dengan penemuan tersebut dapat merungkai misteri lan pula. Hampir seminggu Mohammad Ashraf Hassan atau dikenali dengan nama Acap 29 hilang ketika menyertai larian di kawasan Gua Tempurung Kampar bagi kategori 25km. Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia JBPM meneruskan usaha mencari Mohamad Ashraf Hassan 29 atau lebih dikenali sebagai Acap yang hilang ketika menyertai acara larian Gopeng Ultra Trail GUT di Gua Tempurung Gopeng Perak pada 23 Mac tahun lalu.

Menurut laporan Acap yang memulakan larian dari Gua Tempurung bagi kategori 25km disedari hilang selepas mangsa tidak tiba di garisan penamat meskipun berada pada kedudukan 10 peserta. Seorang renjer di Gua Tempurung di sini mendakwa ramai yang tersalah sangka apabila mendakwa lokasi kehilangan peserta larian Gopeng Ultra Trail Mohammad Ashraf Hassan atau dikenali sebagai Acap pada Mac 2019 berlaku di Gua Tempurung. Kami mula memasuki kawasan itu sekitar 5PM.

Selepas membisu tanpa sebarang komen atau memberikan kenyataan kepada media sejak hari pertama kehilangan suaminya akhirnya Hamizah tampil. Operasi mencari dan menyelamat SAR peserta larian Gopeng Ultra Trail GUT 2019 Muhammad Ashraf Hassan atau lebih dikenali sebagai Acap yang hilang sejak 23 Mac lalu kini tertumpu semula di kawasan sekitar Gua Tempurung. Kisah ini sempat menggemparkan seluruh rakyat Malaysia apabila dia dikatakan hilang ketika menyertai larian Gopeng Ultra Trail GUT di Gua Tempurung Perak.

Malaysia digemparkan dengan kehilangan Acap atau nama sebenarnya Mohammad Ashraf Hassan 29 yang disahkan hilang ketika mengikuti acara larian Gopeng Ultra Trail di kawasan Gua Tempurung Kampar pada 24 Mac 2019 lalu. Misi mencari graduan Nilai International University College ini. Ia dilakukan melalui pelbagai cara termasuk yang terbaharu latihan Pasukan Khas Operasi.

Jangan buat andaian terburu-buru mengatakan ianya tulang Acap kerana bedah siasat mendapati ia adalah tulang lama dengan keadaannya yang sudah reput. Penduduk berdekatan Bukit Batu Putih lokasi peserta larian Gopeng Ultra Trail di Gua Tempurung di Gopeng Mohamad Ashraf Hasan atau Acap yang hilang pada 23 Mac 2019 mengakui turut buntu dengan kehilangan lelaki itu.


Pin On Iye Ke


Pin On My Future Home

Related : acap hilang di gua.